Siis aivan j-ä-r-k-y-t-t-ä-v-i-l-t-ä näyttävät videolta katsottuna noi Viljon sivulle siirtymiset :-O Rakkaat treenikaverit: Mulle saa ja pitääkin heti sanoa, jos joku asia näyttää noin kamalalta :)) Nyt pitää vaan päättää mitä noille kauheuksille tekis? Yrittäiskö korjailla vanhaa vai opettaisko suosista kiertämään takakautta?

Tänään tokoiltiin + treenailtiin janoja Riitan kanssa.

Janatreeniä olen tehnyt viimeaikoina suht paljon idealla: janan ja jäljen leikkauskohdassa on pallo/namipurkki ja tästä jatkuu lyhyt jäljenpätkä jonka päässä keppi. Suoraan etenemiseen on käytössä natsiasenne :) Jos mutkittelee vain lievästi estän etenemisen liinalla kunnes suunta on taas oikea ja jos kaartaa kunnolla, niin uusin lähetyksen vaikka miljoona kertaa kunnes lopulta suostuu etenemään suoraan. Aika hyvin on idea jo pojille valjennut :) Toivon kanssa olen joutunut asiasta enemmän tappelemaan ja se eteneekin tällä hetkellä janalla hieman hitaammin kuin yleensä (ei kyllä haittaa tippakaan, sillä setä on jossain vaiheessa ollut melkoinen raketti:). Vielä pitäis laatia jonkinlainen sotasuunnitelma myös sitä hemmetin takajäljeä varten..

Toko-sm:ien jälkeen alkaa myös projekti esineruutu :) Koirat saa luvan oppia menemään sinne minne lähetetään, eikä sinne minne tahtovat! Hävettää ihan myöntää, mutta mun esineruudun treenaus on ollut tähän asti tosi onnetonta. Mitään kovin systemaattista treeniä en ole koskaan tehnyt. Lähinnä olen vain seisoskellut katselemassa koirien juoksentelua ja toivonut parasta :( No, nyt tulee muutos tähänkin!! Treenisuunnitelma käyttöön ja oikeasti opettamaan asioita koirille!!!