Tokoa on viime päivinä tehty ja paljon :)

Toivo on treenaillut etupäässä seuraamista ja Viljon kanssa olen hionut mm. luoksetulon vauhtia + oikeaa asennetta läheltä, idaria, ohjattua ja kaukoja.

Toivolle testailen nyt samaa kikkaa, mitä näin Marin käyttävän Rimmalle P-leirillä :D Ja tämä on toiminut yllättävänkin hyvin :) Alkuun Toivo oli tosin sitä mieltä, ettei ollenkaan haittaa vaikka mun jalkani hieman osuu kalloon ja yrittikin punkea entistä tiiviimpään kontaktiin.. Sitten kun yhdistin pari kertaa polvien nosteluun myös reippaanlaisen suullisen huomautuksen, niin johan alkoi toimimaan :) Nyt riittää jo pieni murahdus ja pari jalannostoa ja Toivo irtoaa heti jalasta. Alkuun pelkäsin, että tämä tyyli saisi Toivon siirtymään eteenpäin, mutta itseasiassa se onkin siirtynyt taaksepäin :)) Eli kaikenkaikkiaan se on nyt aikalailla ihanteellisella paikalla :DDD Jee!! Toivottavasti toimii jatkossakin.

Viljon kanssa olen tehnyt sisätreeninä luoksetuloa läheltä. Mua on jo pidemmän aikaa häirinnyt sen asenne, kun jätän sen odottamaan. Se jää jotenkin löysästi ja ehtii katsella ympärilleen :( Ja mä puolestani haluaisin, että se olisi keskittyneempi ja ainoastaan odottaisi lähtölupaa singahtaa matkaan. Olen nyt antanut sen jonkun verran singahtaa suoraan leluun kiinni, samantien kun jätän sen ja lisäksi olen jonkun verran hetsannut lelulla. En ole kuitenkaan antanut Viljon lähteä matkaan, jos se on liian kiihtynyt tai levottoman oloinen, vaan vasta sitten kun se näyttää keskittyneeltä, sulkee suunsa, eikä tee mitään muuta kuin odota lupaa. Palkannut olen vasta siinä vaiheessa, kun Viljo kiepsahtaa sivulle. Vauhtipalkalla se kun alkaa monasti himmailemaan ennen aikojaan ja kyttäämään lelua.

Kaukoja olen tehnyt hihnassa ja toimii aivan loistavasti!! P-leirillä Viljo oli hieman ihmeissään kun kokeilin tätä ensimmäistä kertaa, mutta nyt ei ole enää mitään epäselvyyksiä :) Ongelmana meillä on siis ollut i-s ja m-s vaihdot, joissa Viljo liikkuu aivan hirmuisesti taaksepäin. Nyt olen estänyt peruuttamisen hihnalla joko pitämällä vastaan tai antamalla pientä pakotetta. Muutaman kerran jälkeen Viljo tajusi idean ja nyt en enää oikeastaan edes tarvitse hihnaa, vaan Viljo tekee vaihdot jo aikalailla täydellisesti :)) s-i vaihtoa olen myös pohtinut. Siinä ei ole tällä hetkellä mitään varsinaista tekniikkaa, vaan Viljo tekee sen hieman miten sattuu. Ajattelin kuitenkin ensin hioa muut vaihdot kuntoon ja vasta sen jälkeen katsoa mikä olisi paras tapa suorittaa s-i vaihto, jotta kokonaisliikkuma olisi mahdollisimman pieni.

Idaria olen tehnyt paloissa ja pari kertaa kokeillut kokonaisenakin :) Tässä ei ole oikeastaan mitään erikoista ongelmaa tällä hetkellä. Asennot ovat suht varmat ja Viljo myös pysyy aivan loistavasti paikoillaan, kun kierrän neliötä. Ei juurikaan kääntyile eikä vääntyile ja pysyy muutenkin kuin naulattuna paikoillaan :) Tätä on tosin harjoiteltukin aika paljon erikseen lelun kanssa ;o) Eli olen pyytänyt/pysäyttänyt Viljon johonkin asentoon ja sitten yritän lelulla härnäämällä/heittelemällä ja omalla liikkeelläni saada Viljon tekemään virheen. Jos Viljo pysyy jähmettyneenä paikoillaan se saa jossain vaiheessa ampua leluun kiinni, mutta jos se liikuttaa edes hitusen yhtä jalkaa, niin muutun passiiviseksi, laitan lelun pois ja aloitan alusta. Toimii aikas hyvin :)

Ohjatussa pääpaino on ollut merkille menossa. Viljo yrittää joko ampua suoraan kapuloille tai sitten merkille meno on liian hidas tai Viljo jää vinoon. Tätä olen hionut suoralla palkalla (pallo merkin takana) ja lisäksi olen palkkaillut  vastakkaiseen suuntaan, mihin Viljo vinottaa.  Tämä on suoristanutkin asentoa jo jonkun verran, mutta koko liike on vielä aikalailla alkutekijöissä  ja todennäköisesti ainakin naksuttelen asentoa hieman suoremmaksi kotona.

1884765.jpg