Kerrankin muistin ottaa videokameran mukaan :) Blogiin en kehtaa mitään pätkää laittaa, mutta varsin hyödyllistä (ja kamalaa) sitä oli itse  jälkikäteen katsella.. No, olihan joukossa hyviäkin pätkiä, mutta pääsääntöisesti aika räpellykseltä meidän meno  näytti :P

Parannettavaa:

  • Maahanmeno. Ei kyllä mene maahan. Aina käskyn jälkeen valuu enemmän tai vähemmän :(
  • Rauhallinen lähtö. Ryntää joka ikisellä käskyllä miljoonaa liikkeelle. Meno ei näytä mitenkään harmoniselta, vaan sellaiselta nykivältä (Viljo lähtee miljoonaa, mä painan jarrua ja heti kun löysään, niin taas sama homma). Koiran ohjaaminenkin on tosi vaikeata, kun kaikki tapahtuu niin nopeasti. Tosin en tiedä kuinka paljon tähän pystyy vaikuttamaan? Viljohan on luonteltaan aika sähikäinen, joten tuskin siitä koskaan mitään kovin rauhallista paimentajaa tulee..
  • Peräpussi on huono. Vaikka lähtee hyvin kaarelle, niin supistaa lähestulkoon aina lopussa. Samaten saattaa kiihdyttää vauhtia hakukaaren/flänkin lopussa ja muutenkin asenne on väärä. Tähän varmaan vaikuttaa sekin, että lampaat tulivat aivan liian helposti mun luo. Vaikka tein pitempiäkin hakuja, niin melkein poikkeuksetta samantien kun lähetin koiran hakukaarelle lähtivät lampaat laukkaamaan minua kohti :(
  • Ei osaa pitää etäisyyttä, vaan tunkee liian lähelle. 
  • Itse olen liian lepsu ja annan Viljon luistella käskyistä :( Lisäksi pitäisi muistaa treenata tasapuolisemmin eri puolia. Nyt jämähdän helposti esim. vain tietyn puolen hakuun ja poispäinajossakin olen kokoajan sillä helpommalla puolella..